Thursday, January 1, 2009

TINDAK BALAS


TINDAK BALAS SELEPAS GUNA MIOR
-special case sahaja(bukan utk semua kulit)

1.kulit menjadi kering(bg mereka yg kulit kering),hanya biarkan selama 1 minit sblm basuh muka dan selepas kering pakai mousturiser.

2.keluar bintik2 halus di muka.Cuci selama 1 minit sahaja kerana ia merupakan "proses pembersihan dari dalam".Gunakan mousteriser.Jgn risau dan teruskan guna MIOR.

3.Kulit akan mengelupas sikit.Cuci selama 1 minit kerana ia mengeluarkan sel kulit-kulit mati.Biar pengelupasan sendiri.Jangan dikopek.

4.Kulit rasa gatal-gatal.Itu tandanya ade resdung.Jangan garu dan kalau boleh dalam tempoh sebulan ni jgn makan seafood,daging n telur.tunggu sehingga kulit dah ok..kurangkan masa cuci kpd 1-2 minit shj.Bersihkan saki-baki sabun sehingga tiada lagi rasa licin pada wajah (menandakan yang muka bersih dari sabun yang mungkin berada di antara pori-pori di kulit).

Sila beri perhatian:

Kulit Sensitif - sebaiknya 1-2 minit sudah memadai (tetapi untuk permulaan boleh gunakan selama 3 minit selama 2-3 hari)

Kulit Berjerawat - gunakan selama 3 minit setiap kali cucian (2 x sehari) selama seminggu. Minggu kedua dan seterusnya memadai mengamalkan sabun seperti cucian biasa sahaja. Lakukan 'maintenance' 1-2 x dlm seminggu.

Kulit Normal / Kering - sama seperti step kulit berjerawat

Kulit berparut - amalan yang consistent dan betul membantu mengawal kesan parut dengan effective.

Kulit pigmentasi - berkemungkinan akan mengalami sedikit pengelupasan halus (bergantung kepada keaktifan kulit masing-masing) namun. Ini adalah kerana sel mati di pisahkan dari lapisan permukaan kulit.

Anda mungkin akan mengalami sedikit kegatalan, kekeringan yang bersifat sementara kerana faktor perubahan sel pada kulit.Apabila menggunakan sabun MIOR, ianya menggantikan fungsi sabun malah lebih dari itu, namun namun anda digalakkan supaya jangan terus tinggalkan routine penjagaan anda semata-mata kerana bergantung 100% kepada sabun MIOR ini. Cuma sabun MIOR boleh mengurangkan jumlah step penjagaan yang ada: Sabun MIOR, moisturiser dan sunblock berbanding dengan Susu Pembersih, Sabun, Toner, Moisturiser, Night Cream dan Sunblock. Lebih ringkas bukan???

1 comment:

  1. akak...ltk la pic akak buat bukti...mesti org nk tgk gak kesan pd penjual dia..bru la yakin kn..

    ReplyDelete